Monday, November 28, 2011

SATIBARA FILM U INĐIJI


U organizaciji Kulturnog centra Inđija i Zavičajnog društva "Đorđe Vojnović", u petak 25 novembra održana je promocija knjige "Nije u metežu Gospod", kojoj je prethodila Inđijska premijera istoimenog filma.
(Doduše, filmski naziv se izgovara dva puta).

Film Satibara filma prikazan je pred oko tridesetak ljubitelja kulture, i mladih i starih, a nakon projekcije, većina prisutnih sa kojima sam razgovarao izrekla je samo reči hvale. U tome je prednjačila recenzent knjige Ana Vukajlović, koja me je zamolila da nastavim sa radom na filmu uopšte, jer je ovo eksperimentalno delo izuzetno. Dakle, ljubitelji Satibara Filma mogu biti spokojni, jer je ova organizacija za svoj filmski rad u projektu "Nije u metežu Gospod" dobila veoma pozitivne kritike.

Nakon projekcije filma, domaćin Mita Čortan, recenzent Ana Vukajlović i moja autorska malenkost, govorili su o knjizi i malo čitali stihove. U jednom delu stihove je čitala i moja sestra. Pročitao sam samo jednu pesmu, primetivši pre čitanja da je film svojom zvučnošću i muzikom, pesmama koje se u njemu nalaze dao iste, tako da sam pročitao samo jednu, simulirajući, ali neuspešno, veliki glas Ivana Velisavljevića. "Gospode, ako me zaboravi svetlost"... ali izgleda nije bilo toliko loše, jer se ljudima dopalo.

Tokom razgovora biloje i emotivnih naboja, jer sam se setio detinjstva i prašnjavog igrališta pored zgrade muzeja u kojem se promocija održala. Setio sam se tog vremena, koje je samo vreme, detalj iz prošlosti, neuhvatljiv. Možda sam ga se prisetio tako snažno i ispravno kao Branislav Jemč detalja sa slike Van Ajka, svejedno. Suze sam zaustavio.

Organizatori su kupili nekoliko boca sokova i flašu od pola litra vinjaka, što se danas ne može često videti (svuda su boce od litar). Potpisivao sam knjige, sve je bilo brzo, ali i lepo. Hladno inđijsko veče, uz malo poezije i filma, na kraju radne nedelje.


Potpisivao, čitao, platio vinjak i jedva zadržao suze:
Siniša Jelovac






No comments:

Post a Comment